21Ιουλ2017
Το «Ελπιδοχώρι», σε συνεργασία με την Eva Kätting, συνεργάτιδα του Εθνικού Κέντρου Περιβαλλοντικής και Υπαίθριας Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου του Linköping της Σουηδίας, διοργανώνουν καλοκαιρινό σεμινάριο (2017) για παιδαγωγούς προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικούς παιδαγωγούς και εκπαιδευτές κάθε είδους.
Το σεμινάριο αυτό και τα εργαστήριά του φέρνουν κοντά ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς με ενδιαφέρον στην υπαίθρια και βιωματική εκπαίδευση ως επέκταση της τυπικής εκπαίδευσης, της καθημερινής διδασκαλίας και των αναλυτικών προγραμμάτων.
Το σεμινάριο αποτελεί μία εισαγωγή στην Υπαίθρια Εκπαίδευση (Υ.Ε), μία προσέγγιση που συμπληρώνει την παιδαγωγική ταυτότητα του επαγγελματία παιδαγωγού/εκπαιδευτή και αναβαθμίζει την συστημική του προοπτική. Η μάθηση «μέσα στο», «σε σχέση με» και «για το» τοπίο οδηγεί τις παρουσιάσεις, τις συζητήσεις και την ενδοσκόπηση στα κίνητρα του βέλτιστου ρόλου και τη ολοκλήρωση του σκοπού της Υπαίθριας Εκπαίδευσης.
 

Θέμα Σεμιναρίου

Στην βάση του ευρύτερου θέματος, το σεμινάριο θα οργανωθεί γύρω από τις ακόλουθες θεματικές:
Υπαίθρια Εκπαίδευση και Υπαίθριες Διδακτικές στη θεωρία και πράξη:
«Ο τόπος, οι τρόποι και το αντικείμενο της μάθησης»
«Πως και γιατί να δημιουργήσουμε ένα δημιουργικό και εμπειρικό, μαθησιακά, τοπίο σε σύνδεση με τη τάξη και το οικείο περιβάλλον του σχολείου στη πόλη και τις προαστιακές περιοχές»
«Η Ευρωπαϊκή διάσταση στη διδασκαλία και μάθηση, πως επέρχεται ενοποίηση με την κρυφή και την διευρυμένη τάξη»
 
 

Στόχοι:

Πιο συγκεκριμένα, το σεμινάριο στοχεύει στο:
• να εισάγει στην έννοια της Υπαίθριας Εκπαίδευσης και να προσφέρει στους συμμετέχοντες την απαραίτητη σχετική θεωρητική και πρακτική γνώση
• να προωθήσει την ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και πρακτικών σχετικά με την χρήση της έννοιας «τόπος» για εκπαιδευτικούς σκοπούς
• να ενδυναμώσει την συνειδητότητα των εκπαιδευτών όσον αφορά στην διδακτική τους μέθοδο
• να διδάξει το πώς τοπία και τοπικές κοινότητες προσφέρουν νέες ευκαιρίες ώστε η διδακτική να εμπλουτισθεί με μία πληθώρα εκπαιδευτικών υλικών για μία πλειάδα μαθημάτων και διαθεματικών έργων στο φυσικό περιβάλλον.
• να προσφέρει την δυνατότητα ανταλλαγής γνώσεων, ιδεών αλλά και ανάδρασης μέσω μιας διαδραστικής εμπειρίας στη Υπαίθρια Εκπαίδευση, δεδομένων των διεθνών προοπτικών.
Το σεμινάριο διεξάγεται στην αγγλική αλλά διερμηνεία στη ελληνική και σουηδική γλώσσα θα παρέχεται όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Για τον λόγο αυτό απαιτείται από τους συμμετέχοντες βασική γνώση της αγγλικής γλώσσας.
Το υπόβαθρο και ο διεθνής χαρακτήρας του συνόλου των εκπαιδευτών και μαθητών προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επί του θέματος καθώς και γνώσεις, τεχνικές και ενοράσεις που υποστηρίζουν τα μεθοδολογίες και πρακτικές τους.
 
 

Περιεχόμενο:

Το σεμινάριο αποτελείται από διαλέξεις, υπαίθρια εργαστήρια, παρατηρήσεις, συζητήσεις, βιωματικές δραστηριότητες, κοινωνικές δραστηριότητες, καθώς και από εκπαιδευτικές εκδρομές σε αρχαιολογικούς τόπους και ιστορικές πόλεις. Θα προσπαθήσουμε να βιώσουμε εμπειρικά, από «πρώτο χέρι», τις πληροφορίες που θα παρουσιαστούν μέσα από τα μαθήματα θεωρίας και τις συζητήσεις προκειμένου να γίνει κατανοητή η νεοαποκτηθείσα γνώση, οι τεχνικές και τα εργαλεία της υπό εξέταση μεθοδολογίας.
 
 

Πρακτικά εργαστήρια

Είναι προγραμματισμένα να διεξαχθούν κάποια πρακτικά εργαστήρια κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου με ενδεικτικό χρόνο διάρκειας τα 90 λεπτά. Τα περισσότερα από αυτά θα λάβουν χώρα σε εξωτερικούς χώρους, αν και ορισμένα μπορεί να διεξαχθούν επίσης σε εσωτερικούς χώρους ανάλογα με το περιεχόμενο ή τις καιρικές συνθήκες.
 

Υπαίθριες δραστηριότητες

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, θα υπάρχουν αρκετές επίσημες και ανεπίσημες ευκαιρίες για υπαίθριες δραστηριότητες. Ως εκ τούτου, θα θέλαμε να σας ενθαρρύνουμε να φέρετε κατάλληλη ενδυμασία και υπόδηση, τόσο για τις απαραίτητες υπαίθριες δραστηριότητες και εξορμήσεις όσο και για ήλιο αλλά και βροχή.
 

Για εγγραφή, συμμετοχή αλλά και άλλες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε μέσω του emailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.